Czas trwania studiów:
3 lata (6 semestrów)
Liczba specjalności
do wyboru: 3
Tryb studiów: niestacjonarne
Rejestracja:
tylko 5 minut!
Oferta studiów licencjackich na kierunku Pedagogika skierowana jest do absolwentów szkół średnich. Warunkiem niezbędnym jest ukończenie szkoły średniej wraz ze zdaniem egzaminu maturalnego. Od osób zainteresowanych podjęciem studiów wymagana jest umiejętność posługiwania się językiem obcym nowożytnym na poziomie podstawowym.
Studia trwają 3 lata i kończą się uzyskaniem tytułu licencjata pedagogiki. Studia umożliwiają zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, socjologii niezbędnej do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz do kształtowania własnego rozwoju zawodowego. W trakcie studiów studenci zdobywają umiejętność komunikacji społecznej, posługiwania się warsztatem diagnostycznym w celu opisywania, analizowania, interpretowania oraz projektowania złożonych strategii i działań pedagogicznych, w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego. Umiejętności praktyczne (metodyczne, warsztatowe) uzyskują w toku zajęć o charakterze metodycznym w powiązaniu z realizowaną praktyką zawodową, w obrębie wybranej specjalności. Studenci uczą się refleksyjnego spojrzenia na własną rolę zawodową oraz pogłębionego rozumienia rzeczywistości edukacyjnej. Poszczególne specjalności nadają kwalifikacje zawodowe.
Realizowana na kierunku Pedagogika koncepcja kształcenia przewiduje:
Absolwent kierunku Pedagogika uzyskuje tytuł zawodowy licencjata, ma również możliwość kontynuowania kształcenia na innych kierunkach studiów drugiego stopnia i podyplomowych.
Absolwent studiów I stopnia na kierunku Pedagogika:
Absolwent kierunku Pedagogika uzyskuje tytuł zawodowy licencjata, jest przygotowany do podjęcia pracy w różnych placówkach realizujących działania edukacyjne, kulturalne i oświatowe, a także do podjęcia studiów II stopnia.
Absolwent specjalności doradztwo zawodowe i personalne:
Absolwent tej specjalności jest przygotowany do podjęcia zatrudnienia jako doradca zawodowy w urzędach pracy, ośrodkach pomocy społecznej, w działach kadrowych i HR, publicznych służbach zatrudnienia (powiatowych i wojewódzkich urzędach pracy, centrach informacji i planowania kariery zawodowej); Ochotniczych Hufcach Pracy (m.in. w Centrach Edukacji i Pracy Młodzieży, Młodzieżowych Biurach Pracy, Mobilnych Centrach Informacji Zawodowej, Klubach Pracy); agencjach zatrudnienia (m.in. w agencjach pośrednictwa pracy, agencjach poradnictwa zawodowego, agencjach doradztwa personalnego i pracy tymczasowej); instytucjach szkoleniowych (publicznych oraz konsultingowych); instytucjach dialogu społecznego; instytucjach partnerstwa lokalnego; Akademickich Biurach Karier; Gminnych Centrach Informacji; Ośrodkach Wspierania Przedsiębiorczości; działach personalnych przedsiębiorstw; organizacjach pozarządowych.
Absolwenci będą mogli zaistnieć na rynku pracy również jako: doradca zawodowy w szkołach, placówkach wychowania pozaszkolnego, placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania; doradca zawodowy w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Absolwent specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z opieką żłobkową:
Absolwent specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z opieką żłobkową przygotowany jest do podjęcia pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych (żłobki, kluby dziecięce, domy dziecka, pogotowie opiekuńcze, izba dziecka, internat, bursa), świetlicach szkolnych, środowiskowych), poradniach wychowawczych, ośrodkach wczasów dziecięcych, sanatoriach.
Absolwent specjalności pedagogika resocjalizacyjna:
Kompetencje zawodowe absolwenta tej specjalności pozwalają na podjęcie pracy w placówkach resocjalizacyjnych funkcjonujących w środowiskach otwartych (kuratorskich ośrodkach pracy z młodzieżą, świetlicach socjoterapeutycznych i innych), a także w instytucjach resocjalizacyjnych o charakterze zamkniętym (np. zakładach karnych, poprawczych, schroniskach dla nieletnich).
Doktorka habilitowana nauk społecznych w dyscyplinie pedagogiki, profesor PSW. Posiada doświadczenie w nauczaniu nauk ścisłych oraz w nauczaniu przedmiotów pedagogicznych. Specjalistka w teorii i metodyki nauczania dyscyplin zawodowych, psychologii i pedagogiki. W działalności naukowej zajmuje się badaniami z metodyki nauczania, pedagogiki twórczości.
Doktorka habilitowana nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki – pedagogiki specjalnej. Inspiratorka działań na rzecz propagowania problematyki autyzmu na terenie Dolnego Śląska oraz aktywna działaczka Krajowego Towarzystwa Autyzmu. Propagatorka idei psychomotoryki. Założycielka i członkini Krajowego Towarzystwa Psychomotoryki.
Doktorka nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, absolwentka pedagogiki Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu. Autorka kilku artykułów naukowych. W 2009 r. laureatka konkursu na najciekawszą pracę magisterską z pedagogiki, autorka najlepszej pracy doktorskiej w Polsce w konkursie Rzecznika Praw Dziecka w 2018 r. Pedagożka szkolna i rodzinna, terapeutka, kuratorka sądowa.
Pomorska Szkoła Wyższa
w Starogardzie Gdańskim
ul. Kościuszki 112/114
83-200 Starogard Gdański
woj. Pomorskie
Pomorska Szkoła Wyższa
w Starogardzie Gdańskim
to pierwsza uczelnia wyższa
na Kociewiu, która powstała
ponad 20 lat temu.
PSW prowadzi studia I i II stopnia
oraz podyplomowe i kształci studentów
na kierunkach: Administracja, Pedagogika,
Logistyka, Bezpieczeństwo wewnętrzne